Tillbaka

Hej alla barn! Eftersom jag fått tag i mig själv igen har jag bestämt mig för att flytta tillbaka till den här bloggen igen. Det, och det faktum att en kompis hittade den nya (som inte var lösenordskyddad...) :P Känns fånigt att ha 2 lösenordsskyddade... så här är jag igen!

15:e dagen av mitt bra liv nu, 2 veckor av veganism, godisstrejk, bra ätande och träning bakom mig, känns jättehärligt! Jag har inte lika mycket emot att stå naken framför spegeln nu längre heller, för min mage är inte störst i världen mera. Fortfarande putmage äckelmage, men jag står ut. Och  med min svarta träningstop ser jag nästan smal ut ^^

Steg upp lite före halv 8 imorse, åt en burk soyajoghurt hallon, och for till gymmet för att pröva på Fitnesspilates. Har inte testat förr, och det var bara ett 45-minuterspass, så jag ville pröva. Satt och stretchade lite före timmen, tappade min ena lins och fick hjälp av en trevlig finskspråkig tjej att hitta den :) Själva pilatesen var helt bra, det kändes nog att det tog på rätt ställen (särskilt benen!), men jag tror ändå jag föredrar timmar där man får svettas ut ordentligt... Men kul med omväxling, kan jag tänka mig! Efteråt sprang jag 10 minuter på löpband också.

Kom hem, plockade upp, och vägde mig. 59,6! :D Yay, nu är jag alltså under 60 kg igen ^^ Och då har jag ändå inte svettats särskilt mycket nu på morgonen :P BMI ligger alltså på... 19,46. Helt fint :) Fortsätt kämpa på i samma stil, duktig Docka! Ett mål uppnått, så ikväll ska jag testa yogi-téet jag köpte, det är med chokladsmak :) Jag försöker dricka mindre kaffe, för jag insåg vilka mängder jag börjat stjälpa i mig...
Mellanmål här nyss blev en ekoriskaka med  tofutti, 1 flatbröd med tartex, och en stor kopp te med sojamjölk. Jag har en enorm vit kopp från Indiska, säkert en halvliter ryms i den ^^

Nu ska jag göra fysikuppgifter. Jag längtar tills den här dan är slut, för imorgon är jag ledig! Skriver kanske mer ikväll, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0