Pasta

Åh, har just ätit middag. Det blev fullkornsspagetti med veganpesto, och lite stuvad purjo, svamp och broccoli. Så jäkla gott! 2 stora morötter också, och en kopp varm funlight. Nu är jag riktigt lagom mätt, hoppas det håller i sig...

Gymmandet gick fint, jag hade en massa extraenergi, antagligen från gårdagens megaintag :P Sprang 20 minuter på löpband först, och mycket snabbare än jag brukar... ska se, vad är 7,5 mph i km/h? 12 km/h ungefär.Ungefär 300 kalorier rök där. Sen crosstrainer i 10 minuter, dit kanske 100 kalorier gick åt, och till slut cyklade jag i 15 minuter, kanske närmare 100 där med. Så 45 minuter och 500 kalorier lättare :) Sen gjorde jag muskelövningarna mina. Det är skoj att märka att man får lite muskler, jag orkar göra mer situps och armhävningar nu..!

Sen kom jag hem, drack en kopp kaffe och åt 2 flatbröd med tofutti på, och har städat lite. Och sen gjorde jag middag då...
Det blev en rätt bra dag idag, iaf hittills, för jag åt ju varken frukost eller förmiddagsmellanmål. Ligger kanske på 700-800 kalorier sammanlagt. Fint :)

Om lite mer än en halvtimme kommer M hit, och sen ska vi fara till T på myskväll/filmkväll/pyjamaskväll. Talade med henne på msn, och hon undrade om jag äter chips och sånt nu (jag är ju vegan och godisstrejkar för tillfället...), jag sa att hon inte behöver ordna nåt skilt till mig, att jag ju ändå godisstrejkar så. Hon funderade lite på gurk- och morotsstavar, och det låter ju vettigt :) Sen ska jag ta med mitt granatäppel också, det ser mycket ut... ska kolla upp kcal-innehållet i granatäppel efter att jag skrivit klart!

Imorgon är det en del som ska göras - det är möte från 12, men jag behöver inte vara med, däremot har jag ett annat möte som kommer direkt efter det första mötet, så jag måste komma dit i nåt skede, för jag vet ju inte när det första mötet slutar... Sen är det yoga 15.30, och så vill jag hinna träna också. Funderar på att fara på morgonpromenad då jag vaknar, en lång en, med hörlurar :) Gymmet öppnar först 12, så jag hinner inte dit före mötet, tänkte far direkt efter yogan istället. Och så ska jag städa lägenheten och göra läxor. Det blir bra.
Sådär i matväg måste jag inventera mitt kylskåp lite, för det börjar bli lite knappt, får fara och handla på måndag, tror jag.

Jepp. Önska mig lycka till med pyjamasmaten,
och håll tummarna för att min våg är snäll imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0