Okej.

Dagen blev fin. Jag försöker att skynda långsamt och tänka att man får göra snedsteg, för idag har varit en så fin dag. Jaa voi voi :)

Jag har inte varit hungrig på hela dagen. "Frukost" blev lite mungbönsgroddar, för jag kunde inte få i mig nåt. Gick påväg till jobbet och mådde illa då jag tänkte på allt jag ätit igår... sen blev det 1 äpple på lilla pausen, lite kikärtsröra och blomkål andra pausen, och sen en soyajoghurt tredje pausen. Och jobbet gick jättefort för jag fick göra roliga saker som att åka i hissen och hämta kvittorullar, och min finska flöt på jättebra, och så satt jag i kassan längst ut så det var inte så stressigt :)

Syster kom förbi också, det var skoj ^^ Imorgon ska jag träffa henne och mamma klockan 11, vet inte vad som händer, men vi ska hem till min bror... finns en risk för mat, men jag är ju vegan än, så... Och jag kan säga att jag åt före jag kom eller nåt.
Hur som helst, efter jobbet for jag till teatern, för jag visste att de hade en föreställning idag. Gick in bakvägen och låg i soffan och tänkte på träning medan de spelade. Jag har alltså sett pjäsen 2 ggr reda, och känner alla skådespelare, och regissören är ett ex :P Efteråt satt jag och pratade med mänskor (de hade haft TVÅ i publiken XD) och smygglodde på E med bar överkropp, och var glad åt det faktum att E faktiskt stod och pratade med mig lite, och kittlade mig med sin ros och sådär :)

Sen gick vi hem tillsammans, Jag, E, C, L och A. I ett skede svängde L av hem till sig, och sen i nåt skede gick jag och E skilt, och L&A fortsatte hem. jag följde med E som köpte öl, och vi pratade hela tiden. Det var sådär mys, bara prata skit. Varför är det så enkelt att prata skit med honom? Sen fick jag veta var han bor också. Och så vinkade vi hejdå och det var så fint att bara gå med honom i stan lite! Jag kräver inget mer, bara lite E-het. Ja, oh vad mys det var...

Sen då jag kom hem gjorde jag hemmagjord sorbet med 1 fryst banan och lite frysta hallon, och lite soya light. Naminami! Mitt kalori-intag ligger säkert kring 500 idag, så det jämnar så småningom ut sig efter 2 dagar av äckelhets. Imorgon ska jag gymma på morgonen tänkte jag, lite beroende på när gymmet öppnar... måste se.

Förresten har jag bestämt att jag nog ska gå på kolhydratdiet i februari. Jag vill testa. Eventuellt börjar jag med en veckas fasta också, bara för att få tömt frysen :P Jag måste frosta av min frys, den ser förfärlig ut... Hur som helst tänkte jag alltså ta en månad då jag inte äter bröd, pasta, ris eller flingor alls. Istället skulle jag äta massor av linser och bönor och grönsaker, och grynost och kvark! Naminami! Fram till dess är jag dock vegan än, och får äta kolhydrater... ska inte köpa mer bröd dock, för det hinner bli gammalt. Har mycket pasta och nudlar och sånt som borde ätas, det blir nog bra, jag hittade roliga recept, och har mycket bönor som ska kokas. Förresten ska jag alltid ha groddade mungbönor i kylskåpet, de är underbara...

Åh flum. Nu ska jag städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0