Hemmahets

Hetsade igår. Allt gick bra, åt min klementin på bussen och var inte ens särskilt snål då jag kom hem. Sen började det helt lugnt med en halv sharonfrukt, lite torkade persikor och mandlar. Och sen gick det överstyr i nåt skede... bröd med jordnötssmör, sockerskorpor... det jobbigaste var nog att jag bröt både godisstrejken och veganismen. Men det var bara för en kväll, det är okej... Minor fallbacks are okay. Jag menar, första hetsen på 3 veckor är bra jobbat. Och idag har ju gått bra...

Allt som allt blev det väl kanek 15 torkade persikor, en skål med nötter, 3-4 chokladkonfekter, 3 bitar mörkchoklad, 1 klementin, ! sharonfrukt, kanske 3-4 skivor mjukt bröd med massor av jordnötssmör, 2 sockerskorpor, 3 pepparkakor och En hel rulle fyllda kex... usch. men jävligt gott. Jag åt iaf inte glass, och lät bli joghurten och flingorna.

MÅSTE försöka minnas att det SÅ inte är värt det. Att äta ger mig bara ångest. Kaffekaffekaffe, och vattenvattenvatten. Det är det som gäller när jag är hemma. Jag vägde mig aldrig igår heller.... next time, Gadget.

Nåja, frukost idag blev blåbärssoppa med allbran, sen var jag till tandläkaren. Fick äntligen fixat dendär tanden som bråkade i höstas. Hann med tidiga bussen tillbaka på stan, for på timme, och kom hem över lunchen. Har just ätit en halv påse färdigblandade grönsaker ("orientalisk kikärtsblandning") och massor av mungbönsgroddar. Ska susa tillbaka till skolan för veckans sista timme, sen fara på arbetstillfälle, sen på arbetsmöte, sen äta på stan (Far kanske till subway, en halv vegesub utan ost är rätt lätt) och sen fara på pjäs... jeejee. jag vill se E, och kanske stjäla en kram.

Ska kolla anabloggar och sen byta om hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0