Ekologisk löksoppa

Uäk. Denhär gör jag inte igen. Blää! Blaskig och okryddad och... nej. Men den innehåller heller inte många kalorier, så jag ska väl inte klaga... Men jag har en portion kvar, få se om man kan krydda den lite bättre så kanske jag äter den till lunch imorgon... Tjah.

Hur som helst. När skrev jag sist, imorse? Nåja, fruosten blev då alltså en liten joghurt och ett flatbröd med gurka. Sen åt jag ett litet mellanmål hos C under mötet, bestående av ett plommon och en klementin. Sen ett till möte, och sen yoga. Gick helt fint idag, jag börjar få in knixen i vissa saker... kan också bero på att jag börjar få lite mer muskler, förstås. Efter yogan åt jag ett till plommon påväg till gymmet, så det bidde ingen lunch.

På gymmet brändes det, må jag säga :) Först 20 minuter löpning, med rejäl lutning på slutet, så det blev närmare 300 kalorier. Sedan 10 minuter cross, och idag testade jag nåt färdiginställt program som kallades X-training (eller nåt sånt), då det kom små uppmaningar om hur man skulle träna... "lite snabbare, kring 40 rpm" eller "träna långsammare!" och emellanåt skulle man "springa baklänges" och i en del skulle man koncentrera sig på armarna... var urjobbigt, men effektivt och tiden gick snabbt ^^ Typ 100 kalorier gick åt där med. Och sen cyklade jag i 10 minuter, ca. 80 kalorier där. Jag ska försöka att alltid cykla efteråt, för det är ju inte ens särskilt ansträngande, men nog går det kalorier minsann! Värsta gratis fettreduktion 8)
Sen gjorde jag muskelövningar då, så sammanlagt förbrände jag kanske 500 kalorier. Whee ^^

Kom hem, och gjorde löksoppa. Som sagt - inget hit. Men det var en såndär på påse, och jag ville bara pröva...Not again! Åt ett fiberbröd med tartex till, och en bit gurka, och sitter som bäst och smuttar på det sista av kaffet. Det har tagit typ en halvtimme att äta allt dethär, duktig Docka! Nu har jag såpass mycket vätska i magen att jag absolut inte orkar äta nåt mer, även om jag hade funderingar på att ta ett till flatbröd. Jag borde alltid äta supervarm mat, så jag måste vänta på att den ska svalna. Och mycket kaffe :)

Jepp. Nu ska jag.... hm... plocka undan lite, och sen ska jag göra fysik och polymerläxor. Eventuellt kikar jag lite på ams före :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0