17.1

Bloggen funkar inte just nu så jag skriver i wordpad och lägger in senare. Måste få skriva lite. Igår. Det var trevligt, på många och underliga sätt.

Den första pjäsen vi såg handlade om kroppsideal. Den var... hård. Jag ville hugga tag i L:s hand mer än ett par gånger. Den var så... sann på nåt sätt. Där står man framför spegeln och försöker tänka bort allt det man inte klarar av att se hos sig själv. DU ÄR FUL! Men den var bra gjord. Styrka. Jag borde sagt det åt dem, men jag klarade det inte... Sen C:s pjäs. Den var grym! Mer säger jag inte. Jag ska SÅ se den igen. Jävla bra, jag är så stolt... sen for vi ut, jag, S och M.

Satt i kanske 3 timmar på Irkkupuben här och pratade och drack lite. De drack alkoholfritt, jag drack: 1 halfsugar breezer 1 irish coffee utan grädde 1 blå drink med curacao i 1 alkoholfri röd drink Jepp. Sen for vi för att möta premiärsmänskorna i restaurangen där de åt middag. E gav mig en så himla fin komplimang; Han sa att han aldrig insett hur vacker jag är. Jag blev helt paff, visste inte vad jag skulle säga :) Det faktum att han är lite småsöt, och jättetrevlig, gjorde ju inte saken sämre :) Nå, vi for hem till C för att fortsätta kvällen.

Under kvällen åt jag inget. Duktig Docka på den punkten. Däremot drack jag ännu 1 öl, 2 glas blandad smirnoff, och en stor kopp varm rom. Himla mycket flytande kalorier, uss uss. Men flytande kalorier räknas inte ibland. Och går var ibland. Flytande kalorier känns inte lika ångest dagen därpå heller. Så jag tänker inte angsta i onödan här. Nope! Första gången på över 2 veckor som mitt intag steg över 2000 kalorier, så det är bara bra, jag får inte låta förbränningen stanna av. Tillbaka till verkligheten nu.

Hur som helst. Hemskt trevlig kväll, vi kom till C kanske 11-ish, satt där och drack och pratade och sånt. I nåt skede av kvällen, jag minns inte hur det började, kom det sig att jag och E låg på C:s säng och pratade, och sen bara iddes vi inte stiga upp. Så vi låg där och pratade skit till typ 7 på morgonen. Liksom, seriöst. Sen blev det väl lite mer än bara skitpratande också... Inget allvarligt dock. Vi kittlades och slingrade in våra armar i varann lite, blåste varandra i nacken (Hjälp, det finns nån som har lika känslig nacke som jag!), strök varann över håret och sådär, medan vi pratade. Vad pratade vi Inte om? Oj oj. Och ingen har rört vid mig så på länge. Min nacke spann högt. Och han verkade inte precis hålla tillbaka heller... men jag höll mig i skinnet. Sen orkade han inte gå hem (han bor, what, 200 meter därifrån..?), så han stannade kvar, och jag var lite oartig och frågade inte ens. Vi somnade under samma filt på C:s extrasäng. Jag pussade honom lite lätt på munnen då de andra gick ut för att röka, han reagerade lite konstigt, jag vet inte hur jag ska ta det, men... ja... jag vet inte.

Vaknade typ 11, han sprang iväg på ett möte han glömt bort, jag låg och kände mig lite elak. Mot C för att jag inte ens frågat om det var okej att jag stannade, mot L för att han haft lite av en thing för E, mot S för att jag glömde bort henne hela slutet av kvällen, och mot E, för att jag sätter myror i hans huvud. Men man kan inte så mycket. Jag steg upp, satt och talade lite med C, ringde pappsen, och for sen och köpte en digikamera :) Promenerade hungrig hem (hade inte ätit sen 17.00 dagen före och klockan var typ 12), och har ätit en lunch (ingen frukost) bestående av quinoasallad och grönsaker och batat. Nami.

Ska fara och gymma här om ett tag, hade tänkt fara på nån ledd timme, men tror kanske jag skippar det och far och helt enkelt springer istället, det känns bättre så. Ska peta på min nya kamera lite, för mitt hår är fint, och jag vill passa på. Jag var förresten rätt så vacker igår, nästan.  Och idag tänker jag inte väga mig, så det så. Imorgon kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0