57,3

Så mycket visade vågen efter morgonens promenad. Yess :) Idag har startat svinbra också.
Först 30+ minuts morgonlänk/prommis, med efterföljande situps och situpsliknande övningar, med lite ryggmuskler och armhävningar inklämda. Sen ett glas linfrön med vatten, samt te med sötning o soyalightmjölk, och en bit bröd med tomat o gurka. Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur jag ska räkna kcal i det brödet! I rågbröden jag har (Reissumies) är det 70 kcal för ett bröd på 29 g. Och brödbiten jag tog var på typ 20 g, då skar jag den sen mitt itu och satte tomat o gurka i mitten, det är såntdär rundbröd... Vöråpojkens, om nån undrar. Om jag skulle räkna någorlunda efter det andra brödet skulle det alltså då bli under 70 kcal, kanske 50, men jag vet inte om jag vågar räkna så, så bara för att det passade mig så tror jag att jag lägger det som 75 kcal. Då blir nämligen frukost + tekopp 100 kcal sammanlagt :P

Jag hade tänkt att jag redan skulle ha ätit lunch men se nej, jag blev inte hungrig eftersom jag suttit och spelat Sims ;) Istället tog jag nu just en till kopp te, mest för att värma upp mig för jag fryyyyser... Och så tänkte jag ta en bit av den nerfrysta tofuspenatpajen till lunch, eventuellt också resten av pastan från igår bara för att bli av med den. Pajen har jag räknat borde vara kring 140 kcal för en bit, men jag räknar det som 200, för att vara säker. Hoppas den är äcklig, då kan jag slänga de 2 resterande bitarna och köpa andra saker att ha i frysen istället, typ frysta grönsaker..! <3
Om jag räknar lite då... 100 + 200 = 300. Med den allévobar jag tänkt äta till middag + en frukt på jobbet skulle det bli typ...
300 + 200 + 50 = 650 kcal. Nu kom jag iofsig just på att jag åt en nektarin i morse också, typ 25 kcal. Så 675 kcal. Det är nog för lite. Så jag tar pajbiten OCH pastan, bra då är det bestämt. Då blir det typ
325 + 275 + 200 + 50 = 850 kcal. Perfekt! Och så mera te på kvällen. Jättebra, så gör jag ^^
Med promenaden i morse blir det ändå närmare 700 kcal i skillnad. Vad bra det låter!
Undrar om jag skulle kunna vara nere på 56 och nånting före helgen..! Det skulle vara rätt häftigt :)

Jag märker redan hur jag inte nöjer mig med det mål jag ställt upp. 58 sa jag ju, men iofsig vill jag ju vara säkert under 58. Och ooh vad snyggt det skulle vara med 57, för att inte tala om att ha en vikt som började på 56! Vi får se hur långt jag orkar och klarar av, helt enkelt :)
Och det att jag fryser är väl ett bra tecken :)

Kommentarer
Postat av: Moi

(pretty-thin.bloggagratis.se också)Kämpa på! =) Du kommer klara det här, du är jätteduktig tycker jag. kram

2008-06-24 @ 13:03:39
URL: http://miserymonster.blogg.se/
Postat av: L

Awwww, Gud vad glad jag blev nu ^^ Tack!

2008-06-24 @ 13:29:01
URL: http://sugarweregoingdown.blogg.se/
Postat av: Peanut

Om du fryser så är det för att ämnesomsättningen är nere, det är inte ett bra tecken för då bränner du inget fett. Det är när du är lagom tempererad som du bränner bort fettet!

2008-06-24 @ 14:55:21
URL: http://sugarcovered.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0