Okej.

Idag en halvdan omstart.

Vaknade 7, snoozade till 7.45, då jag tvingade upp mig själv... fick en plötslig känsla av viljestyrka, och beslöt mig för att nu banne mig. Dagen har därför gått relativt bra. Frukost en liten kopp fettfri joghurt. Lunch en påse allevo chokladsoppa. Mellanmål ett litet äpple, och middag en skål blandad sallad, och (tyvärr) kanske 100 gram salta jordnötter som lämnade från igår, samt en kopp kaffe.

Massor med tankar. Chokladsoppan var underbar, jag ska typ bara äta såna på jobbet nu. Jag kände så igen smaken, det var smaken av smal... and nothing tastes as good as thin feels. Satt och stjälpte i mig funlight hela dagen också. Smultron o'light är också smaken av smal... underbart... på pausen på jobbet blev det inget mellanmål för jag var aldrig hungrig, däremot åt jag ett litet äpple efter jobbet. Sedan for jag på massage, 30 minuter, ooh vad skönt det var! Sen när jag kommit ner till mitt slutmål ska jag unna mig nåt sånt igen. Och så gick jag hem, och här blev det då rester av tortillafyllningen från igår - strimlad sallad, lite tomat, lite gurka, lite ananas, samt att jag slängde i lite pumpafrön och en hel del citronsaft. Och så skulle jag prompt äta upp nötterna X( Men lika bra, nu ligger de inte och frestar.

Ska ganska just fara iväg in till centrum igen, ska på en sorts föreläsning om ekologiska val. Efteråt ska jag på en akustisk kväll på en drogfri klubb, hoppas det blir skoj. I helgen workshop, och jag MÅSTE hålla mig i skinnet. Jag vägde fruktansvärda 60,9 kg imorse... Men jag måste tänka som så, att det i alla fall är mycket mindre än 64,9, som jag vägde efter jul. Jag börjar om nu, och håller mig i skinnet, är lika duktig som i januari, så går det nog ner rätt snabbt. Tyvärr är februari snart slut, och mitt mål för det var ju att gå under 58 kg, så det klarar jag knappast, men det blir bara att försöka hårdare till nästa mål. Januaris mål var under 60, det klarade jag, februaris kom jag ju under ordentligt, men nu klåpade jag till det. Vi säger väl kanske att målet för mars får bli mellan 57 och 56.

Och så har jag ett nytt mål för mars - Det ska bli min vita månad. Jag ska inte dricka sprit på en månad, plus att jag ju nu dessutom i stort sett bryter min kolhydratdiet - MEN! Vit månad innebär också att jag INTE får fuska, inte en gång. Jag har hållit mig sådär halft till mina egna regler tidigare, men fuskat många gånger. Den här gången inget fusk. En hel månad utan fusk - jag ska fan i mig klara det. En enda månad ska det gå. Satan.

Nu måste jag gå och sminka mig och byta kläder om jag ska hinna. Hörs mer sen nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0