Oh, mätthet...

Länge har jag nu tänkt testa ett recept på vegbollar, gjort främst på jordnötter och kikärter, men det har inte blivit av. idag gjorde jag dem! Det var mycket arbete, krossa jordnötterna och rosta dem och mosa ärter och rulla bollar och allt, men de blev helt goda... :] Min lunch bestod alltså av 3 vegbollar, 1 morot, 1 bit gurka, en näve gröna bönor, en stor näve groddar, och en kopp kaffe med soyalight. Så hade jag tänkt det, men då jag ätit mig igenom 2 av vegbollarna, moroten, gurkan och lite av bönorna och groddarna, var jag så jäkla full i magen att jag inte fick i mig nåt mer. Så, jag plockade undan och var klar :) Tack, kropp, för att du säger till när jag är mätt!

Såhär efteråt har jag räknat ut att det var lika så bra, för vegbollarna har ungefär 167 kalorier/styck!!! Det är massor... men jag stressar inte över det, för det är ju från nötterna, så det är nyttiga fetter som min kropp behöver, särskilt som jag är vegetarian... Och jag åt ju pytteliten frukost. Intaget hittills borde ligga kring... ja, under 600 i alla fall. Så det är helt fint. Dock har jag halvt bestämt att jag nog inte far och handlar heller, eller isåfall går jag till närbutiken här. Klockan 15 går ett 45-minuterspass av BodyAttack, så det tänkte jag fara på, och till middag blir det antagligen det jag inte orkade av lunchen + nåt litet till.

Nån gång kring halv 6 blir jag upphämtad av V, och så far vi till L på spelhelg ^^ Jag tänkte ta med mig en flaska funlight, tuggummi, och flera läkerol-askar, så jag har mycket att luta mig på, om sötsuget sätter in... dvs, jag måste fara o handla läkerol åtminstone. Sen tar jag nog med lite mat inför helgen också, så som vegeköttbullar, frukt och sånt... och eftersom det är knykalas-principen som gäller så får jag väl hitta nåt skoj att bjuda på också :)

Gah, min dåliga tand värker... men jag har iaf rett upp bland mina kläder! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0