Min kära klass

Bara jag kommer igång en gång så får jag nog saker gjorda..! Nu har jag skrivit och printat ett kort dokument angående mina önksningar om sommarlov från jobbet, suttit och kollat upp vilka datum alla praktikansökningar ska vara inne samt rensat bort såna ställen jag inte vill söka till, samt talat lite med älvan och kollat upp vilka ställen här i stan jag kan använda mina motionssedlar på :) Jag insåg nämligen att de ju går att använda på andra ställen än mitt gym, så jag kan t.ex. fara och simma, eller fara till ett annat gym, eller till badparadiset här i stan ^^ Skoj!!!

Ja, nu fick jag lite saker gjorda, så jag tänkte att jag skulle ta och skriva lite om min kära klass, har funderat på det ett tag. Vi är en härlig bunt, men det jag tänkte fundera på är det här med hur vi förhåller oss till dieter, mat, vikt och sånt... det varierar nämligen stort. Först har vi M, enda pojken på klassen, honom har jag inte så mycket att säga om. Jag har sett honom på mitt gym en gång, han är normalviktig, inget extra intressant där. Sedan har vi P. Hon är ganska kort och ganska smal, hon tränar typ inte alls, men sen äter hon JÄTTElite också. Hon lämnar typ alltid nästan hälften av sin mat vid skollunchen, men av nån anledning skulle jag ändå aldrig misstänka henne för att ha en ätstörning... hon är helt enkelt himla liten i maten. Jävla orättvist.

Sen kan vi ta S, hon är kanske den jag umgås mest med i klassen, tack vare henne började jag på gym :) Hon är intressant, hon gymmar rätt mycket, mera kanske förr, men hon har sagt upp sitt medlemskap nu. Tränar dock en del än, och det är alltså också tack vare henne jag är på kolhydratdiet. Hon och hennes pojkvän började efter nyår och ska hålla på TILL MAJ! Hjälp. Nåja. Jag hade för mig att hon var rätt smal ett tag, men hon är väl egentligen ganska normalbyggd, sådär... jag vet inte. Jag är nog smalare än henne, tror jag. Hon är nog ganska viktmedveten, tror jag, hon har gått på cambridgekuren nån gång, och kan en del näringslära. Ibland har jag undrat...

Sedan fast J, hon är trevlig på sina sätt. Hon är dock rätt sådär, inte alls fet, bara kraftigt byggd. Jag skulle vara rädd om jag hade hennes lår. Hon himlar lite med ögonen åt alla våra mer eller mindre märkliga dieter, och äter vad hon tycker. Låter ju rätt hälsosamt, egentligen... men ja, hon är nog inte riktigt som oss andra. Äsch, nu vet jag inte vad jag bubblar om! Hur som helst. Då kan vi ta A, som tycker om att träna, och att laga mat. Hon har nog den kanske mest hälsosamma inställningen till mat i klassen, kanske. Hon är anti-light-produkter, men undviker gärna för mycket kolhydrater, och också hon har testat på lite dieter, hon fastade t.ex. en vecka här i höstas efter att jag gjort det. Hon är inte heller fet, bara rätt kraftigt byggd. Hon testar mycket intressanta saker, jag får fina tips av henne :)

Sen har vi väl bara A kvar, tror jag. Hon är lite... ja :P Hon är en aning rund, och hon tycker jättemycket om att påpeka hur mycket hon tränat och sådär, nämner kalorier och yaddayadda. Hon gick ner en par kg (syntes inte...) efter julen, och det påpekades Ofta. Förra veckan gick hon också på pulverdiet i en vecka, och var himla stolt över det faktum att hon lyckades gå ner 3,5 kg. Visst, duktigt, men det går du upp allt på en gång så fort du börjar äta, vännen... När hon förklarade hur hon åt här i veckan, ca. 5 påsar nutrilett om dan, alltså 500 kalorier (hon påpekade högt att man då alltså borde få i sig 2000 om dan...) så var hela klassen, särskilt J, helt "Hjälp, det är ju sjukt!" Jag höll med och nickade, och log nöjt inombords då jag tänkte på att jag vanligtvis får i mig kring 1000 kcal, och ofta tränar bort hälften av det...

Jah. Himla ointressant för nån annan att läsa, I bet, men det var nåt jag ville få nerskrivet. Hoppas att ingen av dem nånsin får läsa det här. Förresten tänkte jag kanske sen i nåt skede, då jag nått min målvikt, göra en tredje blogg, en öppen där jag är mig själv... men det får vi se.

Jees. Om mindre än 2 timmar ska jag vara på jobb, så om typ en timme ska jag börja traska iväg. Före det ska jag äta lunch, andra portionen linssallad, och så ska jag skriva ner min inköpslista. Seeya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0