Mättnadskänsla

Jag var lite rädd att jag inte skulle bli mätt på min middag (och att inte bli mätt är en DÅLIG sak för mig, för då är risken för sug och hets så stor...), men jag blev urmätt. Kom hem från jobbet och började göra mat med en gång - stora champunjoner fyllda med lök och svamp-fot samt veganpesto, och så tomat och lite getost ovanpå. En sådan åt jag, för jag lät mig inte ta båda. Till det några skedar vita bönor i egengjord himla oljig sås, en halv tomat, och en apelsin, och en kopp kaffe med soyalight. Jag skulle ha tagit mer grönsaker till, men jag har liksom inga som inte är "upptagna" :P Blomkålen, gurkan och moroten ska till grönsaksfat på lotr-maratonet, frysgrönsaker orkade jag inte börja tina, kålroten ska till en soppa, och groddarna är inte klara... men nåja, jag blev ju mätt.

Gick fint på jobbet, mitt mellanmål blev en hallon-vitalineajoghurt. Vitsi att de är goda, och söta, och bara 50-60 kalorier... mmm... Efter jobbet handlade jag mat, det blev en hel massa. Mera röda linser, funlight och ny, nästan fettfri grönsakbuljong, läkeroltuggummin (haha, jag har redan ätit mig igenom deras sortiment av tabletter ;P), tomatkross, lök, sånt grejs... Samtidigt fick jag fört mina påssoppor till jobbet, så nu ligger de i mitt skåp, långt ifrån systers klor... Och appropå syster och stuff så tänkte jag hälla över alla mina seronil i en av mina vegetillskottsburkar, så behöver hon inte undra :) Måste fara och hämta ut mer av dem snart...

Imorgon börjar jag jobba "tidigt"; 8.45 redan, dvs. första man på plats, det var länge sen. Jag tänkte kanske yoga lite före på morgonen. Sen på jobbet blir det medtagen lunch, vet inte riktigt vad än. Och sen direkt efter jobb till pulkbacken, för det är ju fastlaskiainen! Det betyder också sprit. Jag har köpt minttu, och idag köpte jag också sockerfritt oboypulver, så jag ska göra egen mintkakao av sojamjölk, kakao och minttu... Vet dock inte än hur jag ska transportera det :P Tänkte kanske be att få värma det hos S eller J, för vi tänkte fara dit emellan. Åh, vad ska jag äta imorgon på kvällen då..? :/ Nå, det får bli ett senare problem... Ikväll borde jag försöka hinna sy en hel massa märken på min halare. Kanske jag ser på film och syr märken eller nåt..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0