Hetsa utan ångest?

Är sånt möjligt? Jag trodde det ett tag... nåh, här kommer redovisning över helgen.

Fredag, det dröjde ett tag innan vi kom iväg, men allt gick sen bra. Träffa folk, gny lite inombords över allt gott som folk ställer fram, chips, hembakade chokladkakor, nötter, godis... börja plocka fram spelet vi ska spela, och börja läsa regler. I nåt skede ta en chokladkaka, och sedan bara släppa taget om sig själv, unna sig, för att det känns fånigt att sitta där och helt enkelt inte äta. Och sen flöt hela kvällen bara på, med en hel del gott, och samtidigt helt utan ångest. Jag är så Förundrad, jag trodde inte sånt existerade längre... Det blev kex och chips och chokladkonfekt, och nötter och godis och jag minns inte. Trevligt folk, trevligt spel, trevlig musik, trevlig mat. Jag fick sitta och hålla om min älva, och hon och vargen var mycket mindre puttenuttiga än förr. Det var bara fint.

Nån gång efter 4 på natten/morgonen gick vi och la oss, jag på nedre våningen efter att ha lite småtorrt konstaterat att jag ju inte hör till varken officiella eller inofficiella par. Älvan var lite nere, hon och vargen hade tydligen saker att prata om, efter att ha kramat mig godnatt gick de och la sig i bäddsoffan. Jag hade tungt hjärta.
Men en par timmar senare vaknade jag av att Älvan stod vid min sida och undrade om hon fick sova med mig. Hon kunde inte sova bredvid vargen, sa hon, mera, det blev för konstigt. Så jag fick sova med en arm om min älva, värma henne och stjäla av hennes värme samtidigt, sova gott och utan drömmar, för första gången på länge.

Sen väcktes vi 10 av min telefon, men låg bara kvar. Stryka en älva över halsen, märka hur hon tycker om det, försiktigt böjer nacken för att jag ska komma åt, rycker till vid passliga tillfällen, andas då jag lätt kysser hennes nyckelben... det var en magisk morgon än en gång... Sen låg vi och pratade en hel del, om hennes och vargens problem, eller motsvarande... älvatårar längs min arm, än en gång... sen gick vi på morgonpromenad i prinsskogen, det var rätt fint.

Och gårdagen hade jag tänkt skulle bli en bra ät-dag, tyvärr sket det sig. "Frukost" efter promenad blev en fin kopp lågkalorifruktsoppa, sen mellanmål ett litet äpple, och lunch blev vegetariska köttbullar med groddar. Alldeles perfekt. Men sen i nåt skede blev det jobbigt. Jag fick i mig 2 askar läkerol och trodde att det skulle gå om, men sen brast det lite. Choklad, choklad, dadlar, grönsaksstavar i fel mängder, och nötter och sen började hetsen. Kex kex kex. Och det var inte som dagen före, det var nog bara trycka i sig och utspänd mage som gällde. Men jag orkade inte fundera. Man måste få göra felsteg, och... ja... Äh. Det blev för mycket, bara.

Kom hem kring 21 igår, gick och la mig ganska snabbt. Hade väckning kring 7.30, snoozade lite, och for på promenad. Kallt väder, och mp3-n bråkade, men det blev ändå kanske 40 minuter. Sedan vägning, och vågen sa 59,0 kg... Det är förståeligt, och jag är nöjd sålänge det är under 60 efter en hets just nu. På en par dagar är jag nog nere nånstans vettigt igen. Frukost blev en ganska stor kopp fettfri joghurt, och nu tänkte jag lägga mig ner och läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0