Dagen

Okej. Gårdagen blev långt ifrån som planerad, men okej ändå. Matmässigt en hel del skräp, och mentalt också... could have been lots worse, though.

Joghurt med äppel till frukost, hungrig på jobbet hela förmiddagen. Sen kikärts- och linssallad som lunch. Hem efter jobbet, en pestofylld svamp som "mellanmål", och sen ut igen. Det blev mycket promenerande igår, minst 10 km tror jag. Iaf, sen mest dricka. 2 cider, en hel egengjord sats minttukaakao gjord på soyalight och lättoboy och minttu (brännvin), och lite öl... jag satt hos S och sydde halarmärken, det var skoj! Sedan for vi och handlade mat och gjorde mat. De andra åt kycklinggryta, jag gjorde en kikärtssallad av en burk kikärter, en påse blandad sallad och lite olivolja och kryddor. Sen åt jag en fastlagsbulle också, fastän jag inte hade tänkt det, och det var SÅ värt det. Den var übergod...

Nåja, sen blev det en hel del annat skräp under kvällen också. Chips hos J, det minns jag iaf. Kvällen ute var helt skön, talade lite med E, men mer med hans kämppis K. Tydligen är jag numera jätteintresserad av att bli tutoransvarig eller kulturansvarig i skolstyrelsen :S We'll see about that... Gick hem i sällskap av J nån gång kring, tror jag, 2.

Vaknade nu 8 av telefonen. har stigit upp, städat, dammsugit, diskat, duschat och haft lite dilemman. Äta eller inte idag? En del av mig vill inte äta alls, en del av mig skriker efter kladdkakan jag har i frysen. De andra kommer om en halvtimme eller så. Gårdagens mat kom utan ångest, och jag vägde 57,9 kg både igår morse och idag nu här på morgonen. We'll see. Ta inte sån jävla stress över maten, flicka!!!

Dagen hittills: 1 stor kopp fettfri joghurt, de sista bitarna kanderad melon och en kopp svart kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0