2.1

Godkväll. Har suttit och sett på Supersize me, när den nu äntligen dykt upp på youtube igen..! Tur att jag aldrig äter där, har inte ätit där på allvar på flera år. Äckligt och omoraliskt. Har suttit och läst anabloggar också, och gjort mat, och talat med L och gjord upp eld i brasan och lite sånt...

Fin dag i matväg:
Frukost: 1 soyajoghurt och 1 äpple + 1 kopp kardemummate
Lunch på jobbet: Lite klyftpotatis med morot och lök (ugnsbakade i litelite olivolja)
Mellanmål på jobbet: 1 äpple
Middag: Klyftpotatis med 3 seitanbullar och lite frysta grönsaker.

Jag hade ju tänkt stiga upp tidigt idag och gymma, men jag orkade inte... typ 10 eller nåt fick jag meddelande från jobbet där de bad mig komma tidigare om jag kunde, så jag for dit till 12 istället för till 13. Rätt skönt, så fick jag en extra paus till. Men imorgon måste jag faktiskt stiga upp tidigt, måste skaffa lite morgonrutiner, och dessutom ska jag träna, det är liksom veckor sedan jag svettats ordentligt... far inte till gym dock, det skulle jag inte hinna, ska ta och köra en av tränings-dvd:erna.
Och angående middagen - Seitanbullar! Helt svinagott! Gjorde dem själv, med sojakross, tofu och seitanmjöl, samt lite kryddor och sånt, och de blev såå bra... Har ingen aning om deras kalori-innehåll, men de borde ju innehålla nästan bara protein, så. Ska ta och räkna ut kalorierna nästa gång jag gör dem, tror jag :)

Har också kommit på lite fler belöningar åt mig, så nu ska jag rada upp dem!
  • Köpa nya te-sorter
  • Fara på spa-behandling (Fick ett presentkort i julklapp från jobbet :D)
  • Fara och klippa mig
...ja okej, det var inte så många som jag minns :P Men det är en början. Imorse vägde jag för övrigt 62,8 före frukosten, så det var en hel del "matvikt" den där dan då jag vägde 64,8... Skönt att veta.
Skulle också gärna vilja testa lite underliga korta dieter nån gång under vårvintern/vårsommaren, de jag skulle kunna tänka mig är:
- Barnmatsdieten
- Fruktdieten
- Master Cleanse
- 2-4-6-8-dieten

...sen finns det säkert många andra roliga också. Jag tänkte ju vara vegan hela januari, och godisstrejka så långt jag orkar. Gärna hela året! Jävlar vilken bra ursäkt det skulle vara i såå många situationer. Jag ska verkligen försöka! Och så tänkte jag kolhydratbanta ett tag också, kanske jag tar det efter januari eller nåt... jag var och handlade efter jobbet, köpte en hel massa bra mat, och så Pågens Oivallus-bröd. De ser så roliga och goda ut att jag ville pröva, även om det är en himla stor förpackning och det ju egentligen är vitt bröd... men det innehåller lika mycket fibrer som mörkt, står det, så. Och jag vill pröva.

Huj vad jag överbloggar, men jag har ju skrivit så lite de senaste veckorna så det kanske är förståeligt... Oavsett, mitt första delmål får jag, tror jag, vara att komma under 62 kg. Sedan är nästa 60 kg. Sedan är det egentligen ett kg i taget ända ner till 55, och sedan vill jag kunna stanna där tills jag eventuellt går ännu lägre. Åh, det ska bli så skönt att bli smal!

Nu ska jag göra mig klar för sängen, och sen sitta och söka lite thinspo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0