Trögmorgon

Uh, vad trög jag börjat bli på mornarna! Inte blev det nån träning nu heller alls. Jag hade väckning lite för 8, men bara snoozade vidare, sen i nåt skede kollade jag på klockan, då var den nästan halv 10. Då steg jag upp.

Har tagit en långsam morgon istället, konstaterat att jag behöver en vilodag för att bygga upp muskler... eller nåt... Min frukost blev den sedvanliga kvarken, den här gången med kiwi istället för boysenbär. Jag har 3 missbildade kiwin i min fruktskål, för det fanns en massa av dem i butiken och de såg så roliga ut X) Jag gillar kiwi.  Satt och åt min goda kvarkfrukost i sängen tillsammans med Voi Hyvin (En hälsotidning) och drack en kopp kaffe efteråt. Jag borde dricka mindre kaffe, mera te :S

Så har jag tvättat lite kläder också, och inte så mycket mer. Jag glömde tillomed bort att väga mig före frukosten, så nu beslöt jag mig för att skippa vägningen alltogether idag. Imorgon kanske jag blir glatt överraskad istället :) Åh vad skoj det skulle vara att se 58,nånting nu snart på vågen här hemma :D Jag märker små små förbättringar i spegeln i alla fall.

Tänkte att jag gör sallad till lunch just före jobbet, och tar ett mellanmål på min enda paus på jobbet, har inte bestämt mig vad det ska bli än. Kanske en cottifrutti, eller en frukt. Sen vet jag inte heller vad jag ska äta till middag, jag har iaf massor med "rester" som borde ätas, som tar upp en massa plats i frysen... Sen tänkte jag ta min långpromenad ikväll istället, och så får det vara nog med träning. Eventuellt sen te med frukt på kvällen, eller nåt.

Förresten hade de dukat upp litet festbord i kafferummet igår då jag skulle fara hem - salta kex, frukt, choklad, allt möjligt... det var som tack för god försäljning. Jag gick förbi, tittade, voivoi-ade lite, tackade nej då L sa åt mig att ta nånting, och skyllde på att jag precis skulle hem och äta. Duktig Docka lät bli :) Och gårdagens vindruvsintag var jättejättebra, jag är så stolt! Jag var inte ens snål på dem på hela kvällen, satt mest och plockade lite i dem, åt i normal takt. Ungefär hälften lämnade av allt M hade kvar, och då åt hon ju säkert hälften av det vi åt tillsammans, så det skulle innebär ungefär 100 kcal för min del. Wheee!

Nu ska jag kika på när exakt jag börjar idag, gå och göra iordning min lunchsallad, läsa reklamtidningar, och kika på sommarjobb. Tjenahejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0