Lollo rosso

Sallader är för underbara. Jag har just svängt ihop en mexikansk sallad med avocado, bönor, rödlök (fast det skulle egentligen vara vanlig lök) och chili, enligt ett recept ur en vegetarisk kokbok jag fick av S, en klasskompis i julklapp för ett år sen :) Har inte ätit den än, men den verkar URsmarrig, och efter lite räknande har jag kommit fram till att den är under 600 kalorier. Så med tanke på att jag knappast äter ens en tredjedel av den till middag blir det supermiddag! Antagligen blir det lite keso till, och kanske groddar eller nåt, vi får se...

Började dagen lite segt, men kom mig iväg till gymmet. Hade bestämt mig för att bara springa, så det blev en halvtimmes löpning. Var intressant, jag ville kolla om jag fortfarande kan springa 30 minuter i sträck, och det gick fint :) Första 10 minuterna var jobbigast, sista 10 gick av bara farten... Sen lite muskelövningar, men väldigt lite, för de hade venyttely eller nåt i yogasalen, så jag gick till vibrasalen och det kändes konstigt :P Hursomhelst, knappa 400 kcal förbrändes :)

Sen lite massagestol och sen medtagen frukost, fettfri kvark med boysenbär. Mmmm-mm! Blev en kopp kaffe också, för det fanns kvar efter att treorna bryggt. Sen till lunch blev det rödbetssoppa, mumsig sådan, med salladsbord. Himla mycket kikärter i olja blev det, men gott var det, och mätt blev jag! Och både kikärter och olivolja är ju supernyttigt...
Sen ett äpple och mera kaffe på rasten, och när jag kom från skolan var jag så hungrig så jag tog en cottifrutti och mera kaffe. Jissus, vilka mängder kaffe jag stjälper i mig! Men det är ju uppiggande, kalorisnålt, vätskedrivande och gott, så... ;)

Nu ska jag träna hemma, blir 50 minuter high impact förbränning, sen ska jag äta mumsmiddag! Syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0