En lång och lyckad dag

Åh, alltså, vilken fin dag det blev :)

Steg upp 07.40, efter att ha legat och dragit mig i 10 minuter. Iväg till gymmet för bodympump, och holy COW det var tungt, men på ett skönt sätt. Brände ordentligt i både armar och lår. Sen till skolan, frukost bestående av kvark med boysenbär. En timme lektion, sedan lunch. Vi tänkte fara till skolans matsal och äta, men det lät inte så lockande (mitt val skulle ha varit soppa på bönor... blörk), så vi gick till ämbetshuset. Där var det enda vegetariska alternativet Varm Grönsakssmörgås, så jag tänkte att jag tar väl och fuskar lite, eller lämnar brödet. Som det blev så åt jag ordentligt med sallad, och pålägget på smörgåsen, och lämnade hela brödet ^^ Det var nån form av ostfyllning med tomat, squasch, morot och kryddor, och det var riktigt gott! Skyllde på att brödet (stor svampig äcklig vit brödskiva...) var äckligt, tog en pyttebit bara... Sen kaffe på det, och ooh så mätt och nöjd jag var! :D Sen timme, sen rast, och jag var lite småhungrig, men tog ett tuggummi. Sen sista timmen, och sen snabbt hem.

Slänga av sig skolväska och ta annan väska, få i sig en vitalinea-joghurt som mellis, och sedan ut på ärenden. Jag hade egentligen tänkt fara till alla möjliga ställen, men det blåste ganska rejält, så jag for bara till ett ställe. Det blev ändå en rejäl timmes rask promenad ^^

Bra att jag inte for längre heller, för jag hade just och just hunnit komma hem och kasta i mig min middag då mamma, pappa och syster knackade på dörren. Middagen blev det sista av den mexikanska salladen (rätt mycket av den), och en kopp te, och det sista av sellerin. Blev urmätt! Pappa for på möte, och jag och mamma och syster gick till butiken för att handla. Syster ville ha godis och mamma ville ha bulla, jag sa att jag sympatiserar med S och hennes pojkvän och inte äter kolhydrater nu, och ingen klagade :) Mitt förslag om fruktsallad med kvark gick också hem lysande ^^ Så syster köpte en stor godispåse, och så tog hon och mamma varsin fastlagsbulle. Förutom det köpte vi frukt, och grädde.

Väl hemma igen (det var bara en promenad på 2 kvarter :P) gjorde jag te åt kaffe, och de åt sina bullar. Jag var inte ens sugen på dem... :] Jag drack chokote istället, under kvällen blev det säkert drucket 4 koppar för min del. Mamma satt och löste korsord, syster såg på film på min dator, jag gjorde upp eld i kakelugnen och det var bara fruktansvärt mysigt :]
Sen gjorde jag fruktsallad, det blev med färsk banan, färskt äppel, färsk kiwi och färska vindruvor, + burkananas och burkmandarin. Till det fettfri kvark med fettfylld (:P) grädde, och lite socker i. Jag åt 3 portioner :] Men det var så gott, och jag ville få slut på det. Och frukt är bra! Dessutom har jag ju faktiskt ätit himla bra idag. Det sista tog jag här just efter att de farit, för att få uppskrapat den sista frukten. Lite kvarkgrädde finns kvar, jag tänkte göra bärkvark av det här nån annan dag. Fett är oavsett bättre än kolhydrater, egentligen.

Jeppjepp. En oförskämt fin dag :) Nu ska jag läsa anabloggar, räkna lite kalorier, gå på toaletten och sedan räkna fysik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0