Dansa, min docka


E är och uppträder på Vinterbalen som jag och S hade tänkt fara på. Nu for S och M istället, för jag kunde inte, men E kom och handlade i min kassa idag, och önskade mig glad alla hjärtans dag. Det var lite fint, jag blev lite glad. Jag ska sluta inbilla mig att jag inte kände nånting för honom, för det gjorde jag. Men jag hann inte falla för djupt, helt enkelt. Och det är bäst såhär. Jag har fina minnen. Puss på nosen, E.

Det blev ingen mera frukost förutom kaffet nu imorse, jag försökte inte ens. Lunchen blev 3 seitanbullar med frysta grönsaker och alfalfagroddar, det var närapå att jag hoppade över det också, för jag var inte sådär jättehungrig, men jag måste ju få i mig nånting... sen har jag promenixat hem, och här druckit en stor kopp kaffe med soyalight. Och jag är inte det minsta hungrig. Hmpf. På det här viset borde jag ju ha tagit igen gårdagens enorma intag bara på en dag :) Finfint...

Jag borde ta som löfte, att nästa gång jag hetsar, verkligen avbryta hetsen mitt i. Bevisa för mig själv att jag klarar det. Bära omkring tuggummi och vattenflaska överallt, och knarka sånt istället. Sätta mig i ett hörn och ringa nån, lyssna på musik, vad som helst. Det är mitt löfte här: Jag ska försöka avbryta nästa hets jag råkar i.
Sen tänkte jag också sätta upp liten belöningslista... jag hade tänkt som så, att jag helt skulle undvika mat/gott som belöningar, så som "när jag väger X kg får jag köpa en förpackning lättglass" eller "när jag väger under X får jag äta färskpasta till middag", men jag är så velig... nu har jag ändå kommit fram till att matbelöningar är urdumma, för äta gör jag ju oavsett, så det ska inte ses som belöning. Och jag lär ju nog hetsa ändå, så det är dumt att liksom "belöna" sig med mat...

Nåja. Here goes:
  • Jag ska på spa så fort jag beställt tid, för att jag gått ner såpass mycket redan.
  • För varje helt kg jag kommer under 58 får jag köpa en ny te-sort
  • Då jag kommit ner till 56 får jag köpa ett set riktigt snygga underkläder
  • Då jag kommit ner till 55 får jag beställa böcker från adlibris
...Jepp. Så ser det ut just nu iaf. Så när jag är nere under 57 blir det te :) Och så har jag annat också, som verkligen borde göras, såsom inskaffa ordentliga jumppaskor och göra nåt radikalt åt mitt hår och sådär... jag funderar på blåa slingor :)

Jepp. Nu ska jag kanske plugga lite, eller se på film, eller läsa tidning, eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0